دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

ادامه نزول سکینه...

  

عاشق شدن بر مردنی ها بسیار نادانی و حماقتِ است
از اینچنین مالک کریمی اعراض و روی گردانی کردن ، و بر آن بی وفایانی جان دادن ،‌ که عاشقان خود را دشنام می دهند درکجا خردمندی است ، من به چه درد دلی درد دلم را دردلهایتان بریزم و در دل خود هم بریزم شما بگوئید که بر مولای کریم (الله جلّ جلاله ) فدا شدن و جان دادن با ارزشتر و قیمتی تر است یا بر آن مردنی ها مردن ( عاشق شدن ) از مردن بر مردنی ها چه چیزی حاصل می شود ؟ نه دنیا در اختیارشان است و نه آخرت سکون دل هم در اختیارشان نیست . خوب بدانید که در اختیار زیبا رخان نمکین سکون قلب هم نیست حقّ تعالی در قرآن پاک اعلان فرمود ـ " اَلَا بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ " ای مومنان سکون دلِ شما را من در دست خود قرار داده ام . سکون دلتان فقط در یاد من است .

آب شور علاج تشنگی نیست
مولانا رومی ( رح) می فرماید : ای بی انصافان! آیا شما می خواهید در حالت تشنگی به آب شور تشنگی خود را فرو نشانید ؟ ما تشنگی شما را باور داریم لیکن آیا شما با دیدن خوبرویانِ نمکین می خواهید تشنگی شهوت خود را فرونشانید ؟ شما بگویید که از آب شور و نمکین تشنگی زیاد می شود یا فرو می نشیند ؟ آه اینک علوم مثنوی ! می فرماید :
نیست آب شــور درمــان عطــــش
آب شور علاج تشنگی نیست اگر(نمکِ) چهره های زیبا و نمکین را بچشید(یعنی اگر چشم چرانی کنید) ، تشنگی شدّت یافته سکون وآرا مشِ خود را از دست خواهید داد .
گر چه در دیدن نماید سرد وخوش
اگر چه این آب در دیدن سرد و خوب معلوم می شود ، لیکن وقتی که بنوشید یعنی بد نگاهی کرده لذّت حرام کسب کنید ، بی سکونی زیاد شده فشارخونِ روح بالا می زند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد