دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

حصول الله

 

 

طریقه ی حصول الله تعالی  

عارف بالله حضرت مولانا حکیم اختر  صاحب می فرمایند : 

دوستان من ! الله تعالی از همت وقربانی حاصل می شود . دروجود انسان خواهش گناه پیدا می شود ولی بر آن عمل نکنید . اورا دفن کنید .غمی که بر دل می آید به خاطر ترک گناه آن را برداشت کنید . یک ذره از محبت الله از تمام دنیا وحکومت های دنیا افضل تر است . از برداشت کردن غمی که در راضی کردن الله بر وجود طاری می شود وغمی که در ناراض نکردن الله می آید الله حاصل می شود مردم فکر می کنند که الله تعالی از تهجد حاصل می شود . خوب توجه کنید که الله تعالی از تهجد ُ نوافل و وظایف حاصل نمی شود بلکه الله تعالی حاصل می شود از ترک گناه وبرداشت کردن غمی که بر ترک گناه می آید  . 

 ‌‌إِنَّ أَولِیَآءُه إلّا المتقُون 

الله کسی را ولی خود می کند که زندگی خود را برتقوی اداره می کند .از گناه دوری می نماید و غم دوری از گناه را برداشت می کند . عبادت شیرینی است ولی ترک گناه تلخی است برای شیرینی همه آماده هستند ولی برای تلخی کسی آماده نیست . یعنی همه برای عبادت آماده هستند ولی برای ترک گناه کسی آماده نیست . اگر از عبادت الله حاصل می شد خیلی آسان بود ولی الله از ترک گناه انسان را دوست خود و ولی خود قرار می دهد چون که او تلخ است و بر ترک گناه برنفس فشار می آید برایش سخت است وبرداشت این سختی را الله تعالی پسند می کند . الله تعالی می خواهد بنده برای بدست آوردن من سختی بکشد . کمال این است که انسان سختی های ترک گناه را تحمل بکند والله تعالی را ناراض نکند برای همین الله تعالی فقط از ترک گناه حاصل می شود . 

                               انعامات ترک گناه صفحه ی 118

نظرات 2 + ارسال نظر
معاذ جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.tasawof.blogsky.com

مذاکره هشت عمل مستورات در منزل
می فرمایند زن ملکه ی خانه است اگر زن خانه اصلاح شود تمام اهل خانه اصلاح می شوند .حقیقتا اگر تنها مرد خانه دیندار شود دین تا دروازه ی خانه می آید ولی در خانه داخل نمی شود ولی اگر زن خانه دیندار شود دین به خانه وارد می شود . بعضی اعمال هستند که اگر در زندگی زن بیایند زن نزد الله تعالی وبندگان الله تعالی قیمتی وبا ارزش می شود . یک زن نیک از هفتاد اولیاء الله افضل تر است . و این زن نیکوکار ذریعه ی هدایت تمام عالم می شود .

نوید شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ق.ظ

روش ژیدا کردن اول هر جز : برای پیدا نمودن شماره صفحه ی ابتداء هر جزء یک عدد از شماره آن جزء کم نموده و سپس آن را ضرب در (2) نموده و در جلوی حاصل ضرب آن (2) نوشته شماره صفحه ی ابتداء هر جزء از قرآن بدست می آید.

بعنوان مثال ما می خواهیم بدانیم ابتداء جزء نهم قرآن در چه صفحه ای از قرآن قرار دارد لذا چنین می کنیم:

از (9) ، (1) را کم می کنیم می شود (8) سپس (8) را ضرب در (2) نموده می شود (16) در جلوی آن ، عدد (2) را می نویسیم می شود (162) این شماره صفحه ای است که جزء نهم قرآن شروع می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد