دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

دوستی با الله جل جلاله

ای خدا این بنده را رسوا مکن گر بدم من سر من پیدا مکن

نزول سکینه!!!

 نعمتی را هم اکنون پیشنهاد می کنم که اهل دنیا تمام دنیا را بگردند نمیتوانند آن را بدست آورند اله سبحانه و تعالی میفرماید که " هُوَ الَذِی اَنزَلَ السَکیِنَةَ " او ذاتی  است که نازل میکند این نعمت سکینه را فرود آوردن از آسمان در اختیار ما نیست تا وقتیکه اهل آسمان را راضی نکنیم.
رابطه کردست  با آه و فغان          کار دارد این زمین با آسمان
کسی که در حضور خداوند متعال می گرید و تضرع و زاری می کند خداوند این نعمت را به او عطا میکند.
آنکه با گریه و زاری بخواهد جامی             یدهد ساقی مر او را چه می گلفامی
نخره و ناز نماید چو که می آشامی          بنهد ساقی ورا مهمل و تنشه کامی
این نعمت با ناز و نخره و تکبر ، حاصل نمی شود بلکه با گریه و زاری بدست می آیدالله سبحانه و تعالی این نعمت را برای مومنان اختصاص داده است و بعد از این نعمت درجه مومنان خود به خود افزایش می یابد یک دسته از مومنان کسانی هستند که فقط صاحب ایمان هستند ایمانشان عقلی ، استدلالی و موروثی است که پدر مسلمان بود از این جهت ما هم مسلمانیم ، لیکن بعد از این نعمت ایمان به چه مقامی میرسد؟ و آن مقام اولیا و صدیقین است  که انشاالله امروز تفسیرش را بیان میکنم . قبل از آن مقداریی تمهید عرض میکنم چون که قبل از پاشیدن بذر باید زمین را شخم زد میخواهیم که بر زمین دلها شخم رانی کنیم  هَلچَل بر پا کنیم . جایی که شخم زده باشد در زان اردو میگویند که برادر هلچل انجام گرفت. و معنی هلچ اینکه یعنی زمین از هم پاشید حالا همین را بدانید که اول باید در دل شخم رانی شود بعد از آن بذر باز آب سپس کود و بعد از آن تمام اجزای کشاورزی پاشیده می شود این کشتزار ایمان است به همین خاطر اول کمی تمهید بیان میکنم  و آن تمهید  از یکی از  اکابر اولیا است که تمامی امت ایشان را ولی الله میدانند یعنی مولانا جلال الدین رومی  رحمة  الله علیه...  

رساله ی قشنگیه تا آخر بیاید ادامه داره...

نظرات 1 + ارسال نظر
سیف الاسلام چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ق.ظ http://partawequran.blogfa.com

السلام علیکم
وب بسیار خوبی دارید الله متعال از شما راضی باشد
موفق باشید
السلام علیکم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد