نعمتی را هم اکنون پیشنهاد می کنم که اهل دنیا تمام دنیا را بگردند نمیتوانند آن را بدست آورند اله سبحانه و تعالی میفرماید که " هُوَ الَذِی اَنزَلَ السَکیِنَةَ " او ذاتی است که نازل میکند این نعمت سکینه را فرود آوردن از آسمان در اختیار ما نیست تا وقتیکه اهل آسمان را راضی نکنیم.
رابطه کردست با آه و فغان کار دارد این زمین با آسمان
کسی که در حضور خداوند متعال می گرید و تضرع و زاری می کند خداوند این نعمت را به او عطا میکند.
آنکه با گریه و زاری بخواهد جامی یدهد ساقی مر او را چه می گلفامی
نخره و ناز نماید چو که می آشامی بنهد ساقی ورا مهمل و تنشه کامیاین نعمت با ناز و نخره و تکبر ، حاصل نمی شود بلکه با گریه و زاری بدست می آیدالله سبحانه و تعالی این نعمت را برای مومنان اختصاص داده است و بعد از این نعمت درجه مومنان خود به خود افزایش می یابد یک دسته از مومنان کسانی هستند که فقط صاحب ایمان هستند ایمانشان عقلی ، استدلالی و موروثی است که پدر مسلمان بود از این جهت ما هم مسلمانیم ، لیکن بعد از این نعمت ایمان به چه مقامی میرسد؟ و آن مقام اولیا و صدیقین است که انشاالله امروز تفسیرش را بیان میکنم . قبل از آن مقداریی تمهید عرض میکنم چون که قبل از پاشیدن بذر باید زمین را شخم زد میخواهیم که بر زمین دلها شخم رانی کنیم هَلچَل بر پا کنیم . جایی که شخم زده باشد در زان اردو میگویند که برادر هلچل انجام گرفت. و معنی هلچ اینکه یعنی زمین از هم پاشید حالا همین را بدانید که اول باید در دل شخم رانی شود بعد از آن بذر باز آب سپس کود و بعد از آن تمام اجزای کشاورزی پاشیده می شود این کشتزار ایمان است به همین خاطر اول کمی تمهید بیان میکنم و آن تمهید از یکی از اکابر اولیا است که تمامی امت ایشان را ولی الله میدانند یعنی مولانا جلال الدین رومی رحمة الله علیه...
رساله ی قشنگیه تا آخر بیاید ادامه داره...
السلام علیکم
وب بسیار خوبی دارید الله متعال از شما راضی باشد
موفق باشید
السلام علیکم